tisdag 29 december 2009

Övning 363 - Den som bestämmer

Två minuter. Två minuter som kändes som två långa timmar. Sekundvisarna segade sig långsamt fram över urtavlan och hon bet sig i läppen. Inne i sovrummet låg Anders fortfarande och sov. Hon kastade en blick på honom genom badrumsdörren och såg hans rufsiga hår och hörde de djupa andetagen. Hon kände värmen som spred sig i kroppen redan första gången hon såg honom le. Hon hade vetat direkt att det var han. Vännerna hade höjt på ögonbrynen när de flyttade ihop efter bara någon månad, men vad brydde de sig om det? De älskade varandra och kärleken övervinner allt, tänkte hon och insåg att det fortfarande var fyrtio sekunder kvar.

6 kommentarer:

  1. Vad är det som händer? Mystiskt, fyrtio sekunder kvar? Vill gärna veta. Graviditetstest?

    SvaraRadera
  2. Tolkade det också som grav.test.
    Tar 2 min och det är kvinnan som bestämmer om det skall bli ett liv eller inte.

    SvaraRadera
  3. Ja, graviditetstest var det jag tänkte på. Anders, jag förstår din synvinkel om att det är kvinnan som bestämmer, men jag var mer inne på den eventuella högre makt som avgör om det ska bli ett liv (som kvinnan sen kan bestämma om det får fortsätta eller inte) ;-)

    SvaraRadera
  4. OK, Fattar
    Riktigt så andlig var ju inte jag då :D

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Jag trodde att hon ivrigt väntade på att klockan skulle ringa så att hon skulle få hans närhet

    SvaraRadera
  6. Härligt fantasikittlande kort text. Vad väntar hon på? Vad har hon bestämt? Eller vem är det som bestämmer? Flera frågeställningar hinner fladdra runt medan jag läser. Och så kom svaret i kommentarerna och allt föll på plats.

    SvaraRadera